Tuesday, May 3, 2011

menyakiti dan disakiti

cinta..apa sebenarnya cinta yer??ada sapa-sapa leh bagitahu tak??kata orang cinta itu mainan perasaan yang selalu hadir dalam jiwa adam dan hawa..betul kew?? dan mengapa cinta tu datang secara tiba-tiba, sampai kita sedar dan tidak sedar menyakiti dan disakiti..seperti sekarang saya disakiti disebabkan cinta dulu, dan kini saya menyakiti sebab cinta juga, mengapa yer??hurmmm persoalan yang seharusnya ada jawapannya,,tapi apakah jawpannya??

macam apa yang etrjadi malam ni. saya menyakiti seorang kawan yang saya kenal dalam laman sesawang sosial. hanya mahu berkawan dan menanbah kenalan sambil mencari..hehhehe tapi tak sangka pula ada benda lain yang terjadi..di sanggup untuk berterus terang yang dia menyintai saya dan mula menyukai saya. terkejut dibuatnya.yer la selalu rasa tak mahu dah bercinta kerana disakiti dulu..dan apa yang tak percaya juga adalah masih ada yang sanggup jatuh cinta kat adam yang dilebalnya bodoh..cinta membutakan mata seseorang dan memekakan telinga sesiapa saja..aki rasa bersalah kerana terpaksa menolak cinta  sang hawa ini, sungguh menyesal tetapi itulah rasanya keputusan yang harus aku buat, mungkin aku juga patot mengakui yang aku juga sayang si hawa itu, namun sayangku tidak bermakna aku juga menyintai dia..aku selalu berpegang pada satu prinsip hidup bila berkaitan dengan bab cinta, iaitu aku meyukai ramai orang namun aku hanya menyintai seorang saja..hurmm tah la susah nak cakap bila cinta hadir dalam hidup..susah-susah..

kepada si hawa tu..maaflah bila saya menolak cinta awak, saya tahu  saya telah menyakiti awak. saya tahu keputusan ni awak juga terima dengan baik kan...sesungguhnya cinta itu bukan milik saya kerana cinta itu masih ade orang yang selayaknya menerima cinta itu....saya juga mengerti bahawa saya tidak layak untuk dicintai dan disayangi..maaf la jika saya sudah melukakan hati seorang hawa ... hurmmm

masih tertanya dalam benak saya, adakah perlu untuk bercinta dan merasa dicintai jika hanya untuk disakiti dan menyakiti??puaskah hidup manusia jika dapat merasai cinta??apakah yang perlu kita perhatikan jika kita masih mahu merasa dicintai??banyak persoalan yang berkaitan dengan cinta dan sesuatu perkataan dari sang hawa itu membuka minda saya dam menimbulkan persoalan yang tidak terjawab..sungguh pedih bila kita terpaksa menolak ..hurmmm sedih dan sakit juga. entah la susah untuk memberi penjelasan tentang hati perasaan tetapi yang pasti, jika kita terlibat dengan sesuatu yang dipanggil "CINTA", kita harus bersedia untuk menyakiti dan disakiti.....hurmmm CINTA

2 comments:

  1. sesungguhnya cinta datang tanpa d paksa, skali ia datang susah utk ia pergi...
    jgan lpaskan pluang yg ada d dpn mata yg mungkin xkn dpt pd org lain... mungkin msa dh tiba n hawa e2 mngkinlah org yg ssuai..... jgan tkut untuk mncba... jgn tkut untuk trluka... =)

    ReplyDelete