Tuesday, May 31, 2011

pengalaman mematangkan minda, pelajaran berlaku setiap detik (bahagian 1)

    mungkin ramai yang perasan, setiap detik kehidupan adalah peluang untuk kita belajar..dah berkali juga saya menyatakan bahawa pengalaman adalah guru yang terbaik dalam kehidupan manusia, tapi adakah semua orang sedar akan itu??? hurmmm mungkin kesedaran itu selalu diselindungi dengan sikap sesetengah insan yang suka merungut dalam kehidupan...tapi bercerita tentang pengalaman adalah guru yang baik...saya ada cerita yang mungkin dapat menghilangkan kekeluhan kepada sesiapa yang suka mengeluh bila dia tidak sedar pengalaman itu berharga...

    buat masa sekarang dah seminggu saya menjalani latihan industri atau dalam bahasa bergayanya aialah intership program.. biasa la pengajaran berlaku setiap detik dalam hidup ini kan?? tapi bukan nak menyentuh apa yang saya dapat dalam tempoh seminggu tu, just nak cerita cikit tentang pengalaman selama seminggu nihh..dalam tempoh seminggu saya masih belum dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran, maklumlah saya ni lembab sikit bila masuk dalam dunia baru  ni.. dan selalu banyak dugaan yang saya hadapi ..hahhaa..mungkin kalau yang pernah menjalani LI ni,mereka akan mengeluh , banyak sangat dop relax, bos cerewet, kena buli dan macam-macam lagilah..namun mereka lupa baawa inilah proses pembelajaran...bak kata orang, nak mendapatkan sesuatu yang baik tu amatlah la susah, namun akan menjadi senang jika kita tahu caranya...

hermmm banyak lagi nih nak cite..tapi sekarang time kje...nanti la saya sambung lagi sal ini...

(bersambung)

No comments:

Post a Comment