Saturday, April 23, 2011

hati merindu kepada yang lama

    rindu, apakah sebenarnya rindu yer??selalunya rindu dikaitkan dengan perasaan sayang kepada sesuatu..betul kot...kalau kita benci takkan kita rindu kan??tapi tak boleh jadi juga sebab aku sekarang merindu kepada sesuatu yang aku benci..hurmmm napew yer??ada banyak benda yang aku benci tapi aku rindu....hem pe kata aku tulis benda-benda tersebut..jommm


  benda yang pertama ialah my ex-girlfriend..dah lama putos, dah setahun lebih kot lau tak silap(xsampai ag kot sbb putus sehari sebelum raya tahun lepas)hurmm..tapi sekarang aku merindui dia..walau hakikatnya aku memang sangat-sangat-sangat sayang kat dia..yer la bila dah bercinta dulu.dah pasang niat nak wat dia sebagai teman hidup sampai nafas yang terakhir..namun semua tu tinggal angan2 belak..hurmmm...aku tak pasti mengapa kami berpisah tapi yang aku tahu semua tu salah aku..tak beri perhatian kat dia..padam muka aku...sekarang aku merinduinya dalam benci...hurm...kalau dia boleh baca, mau je aku nak cakap..."abg minta maaf kat sue, abg tahu semau salah abg...sayang abg nak kita kembali seperti dulu...tapi....."tapi semuanya dah tinggal kenangan yang amat memilukan walaupun masi ada harapan yang disandarkan..selama kami berpisah pun aku ada la merisik khabar  tenatng dia..hehehe dan khabar yang baru aku dapat tahu dia dah ada pengganti..cepat bona..sedangkan aku masih tercari-cari dan sedang berusaha melupakan cerita lama...hurmmm..susah wei nak melupakan dia kekasih pertama...

  benda yang kedua yang aku benci tapi rindu ialah...persatuan yang aku tinggalkan...sebenarnya bukan benci kat persatuan tu tapi benci kat sekap sesetengah ahli persatuan tu(dan sekarang dah ade jawatan pula)..bukan kata benci sangat..tapi dah depa tak suka aku, so aku keluar la..walaupun hati ni berat nak keluar tapi keputusan telah dibuat...aku tak tahu ni keputusan yang betul atau tidak..just right now i thing it wrong dicision..hurm..aku rindukan tugas lama aku..yer la 2 tahun dalam persatuan tu, aku ditugaskan wat tugas tu jew(sampai xde pangkat dah nak taruk kat aku..hehehhe) setiap kerja yang berkaitan dengan fizikal dan teknikal, dah tak perlu cari orang nak handle, asal ade even dah xde nama lain dah yang pegang bahagian tu..hanya nama MUHAMMAD FAZRI jew yang diberi tanggungjawab..kekadang fedup gak tapi bila dah serasi dengan tugas tu,,,raasa dah seronok..hurm menyentuh tentang tugas TDF(nama singkatan), tugas tu berat juga la,penat dan meletihkan, namun bialsesuatu pekerjaan yang dibuat tu memberi keseronokan, semua tu hilang disebalik senyuman kepuasan..tapi apakah daya setiap tugasan yang aku buat cam tak dihargai(malah aku dibenci ade la) hurmmm susah nak puaskan hati manusia..dan keputusan yang aku buat aku keluar dari persatuan..benci dengan sikap mereka(dulu takpe sbb sama darjat tapi sekarang depa dah pegang jawatan dalam persatuan, asenya lau lawan aku gak yang kalah, so keputusannya, aku tarik diri). dan sekarang dah hampir satu bulan..aku merindui tugas aku dalam persatuan tu..sehingga sekarang aku ambil berat tentang persatuan 2(kadang-kadang menyibuk dalam hal persatuan, yer la sebab dah terlalu sayang kat persatuan...), walaupun aku takde jawatan malah takde kena-mengena dah dengan persatuan tu, tapi sekarang aku ambil berat tentang persatuan tu macam aku kepala dalam persatuan...hahaha tapi...aku rindukannya...serius aku cakap aku rindukannya....


   asenya aku gtau 2 ni jew la yer..agipon banyak yang aku pendam sal benci nih..malas nak keluarkan nanti takot jadi bom nuklear..ihhihiihhi....ok lah..lau ade sapa-sapa yang baca(mungkin ade ahli persatuan 2 sendiri yang baca), cuma satu jew nak cakap..seandainya kita menyintai apa benda yang kita ada, janagn sia-siakannya, dan kadang kala jangan mengalah dengan situasi tapi cuba untuk mengawal situasi, akalu gagal, pilihan terakhir adalah berundur....tapi make sure pilihan berundur itu yang terakhir...kalau tidak adakan wujud penyesalan di hari muka...macam aku sekarang....

2 comments:

  1. Pak Do!!! Jangan kesalkan yang dah berlalu. Setiap orang ada kelemahan dan sifat manusia, tidak akan pernah puas dengan begitu mudah. :)

    I know you've done the best. Keep on giving your best k! Adjaa, fighting! ^^,

    ReplyDelete
  2. thank my lover friend..miss vera..thank..

    ReplyDelete