Sunday, April 17, 2011

salahkah jika mengucapkan terima kasih??

salahkah jika andan mengucapkan terima kasih ??? persoalan yang selalu bermain difikiran aku semasa aku menjalankan sesuatu tugas yang diberi...aku bukan seorang manusia yang suka di beri penghargaan atas segala usaha yang dicurahkan..namun aku juga akan terkilan seandainya segalak kerja aku bukan di ucap tertima kasih tetapi di benci seluruhnya..hurmmm...ade cerita disebalik itu...meh nak cite..

aku ni bukan seorang yang pandai menolak segala kerja yang diberi..andai aku boleh buat akan aku buat tetapi andai aku xtahu, aku akan buat juga..walaupun ia agak susah..bak kata hidupku aku susah nak katakan "tidak" ... tetapi sesuatu yang telah membuat aku berasa terkilan dan kecewa..sehingga aku terpaksa membuat keputusan yang di luar jangkaan aku dan aorang lain)walau pun sehingga hari ini aku measih merasakan adakah keputusan yang aku buat itu betul atau tidak). dek kerana keputusan itu, ia telah menjejaskan sedikit sebanyak rutin kehidupan harian aku..mungkin ramai yang tertanya-tanya 'kenapa", jawapan yang aku takkan kongsi..cukuplah sekadar menyatakan aku terkilan dengan sikap kalian , itu sahaja....

baiklah kisahnya bermula bila aku mula melakukan sesuatuy tugasan yang diberi..akan aku lakukan walaupun letih kadangkala menyapa..kekadang sampai mengabaikan pelajaran kerana ingin menyiapkan tugasan yang di amanahkan itu..tapi, apa yang aku dapat adalah kebencian bukan terima kasih...mulanya aku tidak perasan dan tidak ambil peduli, tapi keadaan kebencian itu menjadi semakin besar dan aku mula berfikir..apakah salah aku yer??...dan semuanya terjawab bila berlakunya pertukaran tapuk peneraju...akuy bukan lah gila kuasa hingga hendakkan jawatan besar, but jawatan kecil pon nama tak disenarai, aku ok jew tak de la nak kisah sangat..tetapi mungkin takdir aku sudah menamatkan kontrak aku untuk berkhidmat dengan mereka..aku terpaksa akur..mula membuat keputusan nak keluar ditanya dengan bertubi-tubi soalan(kononnya nak mengambil berat padahal melonjak kegembiraan). aku dah keluar dengan cara baik..dengan bagitahu merekatapi mereka memperlekehkan keputusan aku...memang susah nak menghormati keputusan yang aku buat..sedangkan dulu aku buat je apa yang depa suruh aku buat tanpa sebarang kata tidak pon..kenapa yer??adakah mereka ni buta hati atau memnag bodoh???cukuplah aku menjadi kuli yang tidak pernah dihargai..jika depa mendengar..mesti depa fikir, bila kami tak hargai kamu??kami hargai kamu..apa yang patut aku jawab ialah..taik kucing hang...memang hargai aku tapi hang tak pernah berterima kasih pown..langsung tak pernah...kamu semua benci sebab sikap aku kah??lkalau benci jangan simpan tunjuk kat aku jangan sampai ade sesuatu program, kamu semua tunjuk..lau ade program dengan budak-budak sekolah, kaum tunjuk..kamu ingat aku tak malu ker???kamu selalu kata jaga air muka persatuan..tapi kamu lakukan untuk aku x jaga air muka aku pon..kamu ingat aku hidup dengan persatuan yang sara aku ker??pikir la wei...bila aku nak keluar jew..sibuk ajak balik, pastu buat2 tanya nape nak keluar??merajuk ker??apa lah.. pergi jahanam la wei...aku tak marah bila aku dibenci..tapi bila kebencian korang tunjuk dengan adenya program..yang tua aku malu..jadi jangan nak sibuk tanya-tanya mengapa aku nak keluar..kalu rasa hilang dah balaci korang..korang retrut la lagi 10...biar depa buat kerja kat korang...

aku tak pernah berfikir hendak keluar sebenarnya, tapi aku dah tak tahan dengan perangai "kacang lupakan kulit "korang dan lau lebih tepat lagi aku leh cakjap korang ni ibarat "kucing makan  anak"..korang fikir lah sendiri..maaf la kalau bahasa kat sini terlalu kasar,tapi ini lah apa yang aku rasa bila korang dah lupa dengan perkataan terima kasih tu...dan sekali lagi aku bagitahu yang aku tak akan kacau lagi urusan persatuan korang, takkan jadi kuli tuk korang lagi dan aku dah malas nak fikir sal korang ag..maaf la aku dah 100% keluar dari persatuan korang.....9dan sempat lagi aku minta maaf walaupun aku tak buat pe silap pun,tapi tak pe la....)..cuma satu je aku masih berfikir sekarang..SALAHKAH JIKA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH untuk setiap pekerjaan aku, dan jaga air muka aku sedikit???korang jew yang ada jawapan 2...

No comments:

Post a Comment