Sunday, July 1, 2012

bila cinta itu menyapa..

 hurmm..rasa lama betul tak update blog nih kan?? xpew xde orang yang baca pown kan... namun blog ni diari ak..so malam ni aku nak tulis pasal cinta... sebenarnya dah banyak soal cinta dan perasaan aku tulis kat sini... dari cinta pertama hinggalah cinta yang terakhir yang telah hilang 1/2 tahun yang lepas... belek sedikit tentang cinda dan aku, banyak betul peristiwa pahit manis bila bercinta..bahagia..duka, marah dan macam- macam lagi la.. first love aku jumpa masa bangku sekolah..form 6. dan sekarang dah menjadi memori luka yang sungguh payah untuk dilupakan.. that sejak putus aku cuba untuk mencari cinta lain..xjumpa..namun ada la sekali 2 aku jatuh cinta dengan wanita yang aku kenal di alam maya..tap;i tak kekal..maklumlah tak kenal rupa kan..bak kata  orang tua"tak kenal maka tak cinta'..mungkin itulah kot.. namun prinsip aku dalam percintaan senang jew..." aku mudah untuk menyatakan suka kepada mereka kerana perkataan suka itu hanyalah kosong bagi aku,namun bila kau menyatakan cinta,bermakna aku betul2 menyatakan yang aku ingin hidup semati dengannya dan ingin membina mahligai bahgia bersama..hahhah itulah sedikit sejarah cinta aku.


berbalik kepada dunia aku sekarang yang kini bukan lagi bergelar pelajar tapi sebagai seorang pekerja di dalam bidang penyiaran.. dengan sibuk bekerja, aku dapat lupakan seketika tentang perasaan cinta ..dan lama dengan pengakhiran cinta aku yang dulu, aku malas nak memikirkan cinta..hahahha.. tapi perasaan suka terhadap wanita tu tetap muncul. maklumlah lumrah lelaki, akan tertarik kepada perempuan, namun utk bercinta mungkin susah.. yer la la dah banyak kali terluka kan.. xpew la... namun itulah sebagai manusia ni. allah telah jadikan kita berpasangan dan selagi kita tidak berjumpa dengan pasangan kita itu, selagi itulah kita akan terus mencari.. begitu dengan aku, walaupun aku cuba untuk menyibukkan diri dengantugasan pekerjaan aku, namun perasaan cinta itu tetap menyapa..kenapa??kerana aku tergoda dengan kesunyian hati yang meminta untuk diserikan dengan kehadiran cinta yang dapat aku banggakan.namun masih adakah harapan tu??

2 kali aku keciwa dengan cinta yang hadir di alam maya ni..begitu hebat kuasa ict skrng kan. ... namun aku ingatkan dengan pemergian 2 cinta itu, aku dapat cekalkan hati utk tidak mencari cinta di alam maya..tapi aku gagal.. heheheh ..apalah aku ni kan??bole jatuh hati kepada orang dari alam maya...hanya memandang gambar yang dijadikan DP sahaja..cinta itu senang menyapa, dan hati ini senang pula untuk menyahut kan?? namun itulah yang terjadi sekarang,, aku sendiri tidak tahu mengapa.. aku cuba kuis perasaan itu jauh2..namun tidak berjaya.. aku mula menyukai salah seorang rakan yang aku kenal di alam maya ini.. dan sewaktu aku mengenal dia, dia mempunyai masalah , berada dalam kesedihan.. aku yang tak suka melihat orang sedih dengan senang hati menhulurkan bantuan..menguatkan dirinya yg dilihat semangatnya luntur..

bermula disitu kami berkenalan dan didalam hati aku hanya mahu jadikan dia sebagai kawan... yer kawan..pada mulanya memang begitu, namun hati terpaut dengan keayuannya dan gelagatnya yang begitu manja bagiku..hahahha entahlah kenapa hati bole terlintas untuk aku menyukainya... aku cuba untuk tidak menjadikan perasaan itu sebagai perasaan cinta, kerana aku tidak mahu kehilangan sahabat yang boleh menceriakan aku.. sama seperti seorang budak yang aku kenal masa kat U dulu, sampai sekarang aku tak mampu untuk menyatakan yang aku suka pada dia sebab mahu menjaga persahabatan kami.. dan akhirnya aku berjaya walau kadangkala hati ini merasakan kesensaraannya,, namun itulah aku cuba usahakan disini..supaya aku tidak meragut keceriaannya dan supaya persahabatan kami terjalain dengan baik..namun aku hampir gagal rasanya... perasaan cinta itu mula memutik..aku xtau dah cara nak halangnya...

mungkin aku tak perlu untuk berharap dia membalas tapi aku juga tak mahu cinta aku berputik untuknya..biarlah kamu sekadar kawan ..itu yang aku rasakan sesuai..namun bila hati dah kesunyian..senang sahaja dia menerima sebarang dugaan, dan bila adanya ruang itu, cinta pula mula menyapa..dengan lemah ia cuba utk membuka pintu...entahlah..begitu susah untuk aku berbicara tentang cinta dan hati aku sendiri, sedangkan dengan org lain rasanya begitu mudah untuk menaikkan semangat mereka.. aku sendiri merasa lemah..mungkin jika dia membaca dia akan dapat mengagak yang aku tujukan post ini kepada dia..bukan malu untuk terus terang cuma tak nak kehilangan kamu sebagai teman ketawa ,penyeri dan memeberi keceriaan kepada hati dikala kekeringan..maaf sekiranya perasaan ini menhancurkan kebahagiaan awk..namun saya akan cuba untuk tidak menhancurkannya... mungkin dalam gurauan saya sebelum ini menyelitkan perasaan itu... mungkin saya hanya berselindung disebalik kata-kata saya..dan mungkin bila saya luahkan awk anggap ia gurauan dan saya iakan kerana apa, kerana saya tidak mahu awk tahu perasaan sebenar saya..maafkan saya yer awk...: ).. saya suka dengar awk gelak kerana aia jadi penawar kesunyian hati saya..dan saya tak mahu ianya hilang..maafkan saya yer awk.. kerana cinta itu menyapa., dan saya tidak kuat utk melawannya: )...saya harap awk faham : )

MAAFKAN SAYA KERANA MENYIMPAAN PERASAAN INI KEPADA AWK..

3 comments:

  1. hopefully dia bca ape yg awak luahkan...caiyok!!!!

    ReplyDelete
  2. hurm... saya tidak harapkan apa sebab cinta saya masih ada pada seseorang...tapi yang sebetulnya..bukan mudah untuk mengantikan cinta dulu dengan cinta baru.... :)

    ReplyDelete
  3. insyaAllah...anda akan mnjumpai nye.....=)

    ReplyDelete