Thursday, October 20, 2011

sedetik di lata perangin.., sehidup peristiwa...



   mungkin suatu peristiwa itu menjadi suatu kenangan bila ia sudah berlalu...betul kan? PIMPIN SISWA KEM LATA PERANGIN , MANONG PERAK, memberi aku seribu erti yang aku sendiri tidak menjangkakan..disana bermacam perkara berlaku..dari satu pengalaman yang dirasakan mencabar..kini menjadi detik yang dikenang-kenang..dan disini bermulanya tugasan aku sebagai pembantu urusetia (cameraman n video maker)..disebalik lensa keamer aitu bermula lah kisah toksu...

bermula dengan mengisi borang untuk menjadi tenaga penggerak PIMPIN tahun ni, aku dengan semangat yang berkobar-kobar, aku mengisi borang..hehe namun sedih kerana borang yang dihantar tidak sampai, namun dengan semangat yang tinggi aku terus mengisi borang buat kali ke-2..alhamdulillah, rezeki kau, dapat jadi tenaga penggerak, namun sedikit kekesalan aku alami adalah kerana posisi yang diminta tidak dapat dipenuhi, namuna aku diberi peluang untuk menjadi PU, tak apa lah asalkan tahun ini aku boleh p pimpin...aku terima tugas dengan hati yang sangat tertekan dan sangat tidak merelakan..namun itulah toksu, senadainya itu menjadi pilihannya..dia akan terus untuk berkhidmat.. tampa hati yang gembira aku sembunyikan dengan senyuman yang terukir dibibir..seringkali juga aku tersasul dengan tugas yang diber..terlalu ingnkan tugas yang satu lagi sampai aku tak sedar yang aku ter overlay tugas orang..namun itulah aku..

     minggu pertama, hari pertama dan saat jejak kai di lata perangin aku sudah dimarahi..huhh salah faham dengan tugas yang aku pikul..salah sendiri...tugas yang dilihat amat mudah namun ia memenatkan..tapi kalau tugas itu yang aku inginkan..ia tidak la terasa penat, namun macam aku bagitahu awal tadi, tugas ayng aku pikul adalah sedikit kerana keterpakasaan, dan sedikit ketidak relaan hati..namun gagah kan diri juga walau dalam hati kerap kali menangis, kecewa dan sedih..tapi tak de sapa yang tahu kerana ia seringkali aku lindungkan dengan senyuman...walaupun sedikit hipokrit dengan senyuman itu, aku terpaksa melakukannya jua sbab inilah pilihan aku...bermula dengan minggu pertama disana, walaupunada rasa yang bercampur, aku dapat rasa jua sedikit keseronokan, dengan bantuan kawan-kawan yang tidak pernah meninggalkan aku sendiri... minggu pertama tudak lah memenatkan sangat, walau aku tak berapa enjoy namun ada la sedikit keseronokan yang mengubat hati,.


   

      sejarah terlakar lagu pada saat minggu kedua.. masih dengan kemera dan video maker, aku jalankan tugas ..namun kali ini sedikit memenatkan kerana stress nya kerja..namun aku masih lagi menunjukkan senyuman..walaupun penat namun tugas yang dipikul harus disempurnakan dengan baik..namun apa yang seronok minggu kedua..aku ditemukan dengan dua insan  ni..hahha leh jadi member ..dari malam pertama hingga hari last kami berborak bila ada jew masa lapang..selalunya waktu sentri la.. berkwan dengan mereka membuatkan aku sedikit lupa akan stress tugas aku..letih tetap letik tapi bila bersembang dengan dia orang..buat aku segar semula..fuhhh..minggu last minggu ketiga sama jew cam minggu kedua..semau berjalan dengan baik walaupaun kadangkala aku juga dimarah..hahahhatapi takpa lah janji aku dah buat yang terbaik..

  di lata perangin manong jugalah mengamut peristiwa dalam hati ..yang melibatkan perasaan dan jiwa..hahha namun biasalah orang yang kesunyian cam aku nih akan cuba untuk mencari seberapa banyak hiburan .. tapi apa yang mungkin tanpa ak jangka ialah sal soal hati..hahah , kenapa yer di lata perangin tu lah aku mula suka pada seseorang..entah kenapa aku mula tertarik dengan dia, hurmm cam ni la kata pujangga, perasaan ini sukar untuk diramal..saat kami mula berkenalan, memang tiada apa yang aku rasa, just sometime i feel..selalu jew mahu tersenyum bila aku bersembang dengan dia..selalunya toksu nih banyak mulut tapi bila bersembang dengan dia, toksu hanya menjadi pendengar..dan less word to says something when she talking..haha.  dalam 3 hari tu la aku mula ingin rapat dengan dia, bukan pe saja nak wat kawan..lau ade ruang nak buat lebih dari kawan..tapi 2 luar perancangan la..hehhe rasa yang aku alami tu sama macam aku mula2 kapel deng ex aku..hahah tapi aku sekat rasa tu, cukuplah sekadar untuk menjadi kawan yang rapat saja...tapi..rupanya tak lama persahabatan kami, ntah mana silapnya..persahabatan itu terputus selepas seminggu berkenalan..susah nak bagitahu, nak gambarkan perasaan tu kan..mungkin dia dapat mengagak perasaan yangaku alami dan terus menghilangkan diri, entahlah..sekadar memori sahaja yang tinggal...

   kehidupan di kem lata perangin, manong perak telah banyak memberi aku sejarah, pengajaran, teman, kawan dan kehidupan...walaupun pimpin kali ni aku hanya sebagai PU...namun rasa bersyukur harus haru terapkan, walau tak dapat posisi yang aku minta namun menjadi PU juga sudah cukup untuk aku melepaskan hajat aku..walau pu ada sesetengahnya masih belum lagi tercapai...xpew la..janji , PIMPIN, aku telah menjadi sebahagian daripada penggeraknya...hurmm rasanya cukuplah dengan ni..nak cau dulu..taaaa






No comments:

Post a Comment