Thursday, September 29, 2011

gembira jika mereka gembira...

DSLR, mungkin semua tahu apakah itu kemera DSLR kan?? yer dengan ada nya kemera itu dapat la kita rakam setiap detik yg kita inginkan..bukan bermaksud kemera lain tak boleh, tapi sekarang trend pelajar U , suka bergaya dengan DSLR...termasuk ak, walaupun yang pinjam...heheheh,. namun apa yang ingin aku ceritakan bukan la pasal DSLR tu, tapi pasal foto dan kehidupan ... kenapa yer?? meh cini nak citer...

setiap orang akan mempunyai masa2 atau peristiwa2 yang ingin dirakamkan, tak kiralah dalam bentuk video atau foto, dan mesti kemera yang digunakan untuk melaksanakan pekerjaan itu kan??betul tak??namun apakah kita merasai kepuasan jika hanya mengambil foto @ video??tentu tidak kan??begitu la aku sekarang??baru2 nih ada kawan aku konvo, dan dia minta aku mengambil gambar untuk dia. dan berbekalkan DSLR yang dipinjam , aku cuba untuk mengambil gambaq dia dengan sebaik mungkin, kerana dalam hati aku, kalau amik gambaq tak cantik nanti dia tak puas hati, so aku pon akan tak puas hati sama kan??so nak guna camera biasa takot gambaq tak cantik, pinjam la DSLR kawan..amik gambar dengan DSLR ni nampak sangat cantik kan?aku rasa paus sebab kawn aku gembira..tapi bagi orang yang gila kemera cam aku nih..bila dah ada kemera yang agak bermutu gambarnya nih..mula la tangan gatal snap gambaq citu cini kan??tak kiasah la. so aku teruskan amik gambar kekawn yang berniaga kat gerai konvo..uhhuhu best der gua g tau lu semua..bukan per best sebab banyak perangai dan lagat dapat aku snap..fuhh puas ati ak der ...tapi 2 jew la setakat puas hati aku jew..hehhe tapi memandangkan depa tau yang aku amik gambaq depa, depa minta aku
post kat fb depa...dan distu baru aku dapa kepuasan yang sebenar...kerana apa??kerana gambaq ak telah menimbulkan suasana yang gembira dikalangan depa..mana tak nya gambaq yang aku amik kebanyakan adalah gambaq curi, so depa pon tak perasan la..komen mengomen berlaku..dan disitu dapat dilihat kegembiraan dan keakhraban sebuah persahabatan..dan disitu kepuasan ak yang sebenar..bukan sebab dapat amik foto, tapi sebab foto 2, aku dapa melihat kawna aku gembira...disitu la aku merasai perhargaan terhadap foto itu...

mungkin ramai tak menyedari yang satu2 pekerjaan itu akan kita dapat rasai kepuasannya jika ia dapat mengembirakan orang lain..dan dari segi kontek cerita ak nih..aku dapat merasai kepuasan dengan menggunakan foto dan DSLR, tapi banyak lagi benda yang dapat dijadikan alat untuk kita mengeratkan sebuah persahabatan tu..so mungkin buat masa ni aku hanya dapat merasai sedikit sahaja kerana DSLR pinjam, dan insya allah jika ada rezeki, akan aku merasai full kepuasan tu jika dengan DSLR sendiri.. sebelum aku cau....cau lu.. assalamualaikum.. :

No comments:

Post a Comment